Sidor

onsdag 14 november 2012

Vila och en intressant artikel

Vikt 77,0

I går var det vilodag från gymmet. Jag kom sent från arbetet vilket effektivt satte stopp för alla tankar på träning och på ett förträffligt sätt gav mig en vilodag från gymmet. På kvällen var jag extremt sugen på att sätta i mig en macka, vilket i mitt fall skulle blivit minst tre mackor, men det lät jag bli. Synd att min fru bakar så fruktansvärt goda tunnbröd som man kan äta hur mycket av som helst.

Jag får vänta några dagar till, tills nästa period börjar. Bulken när jag ska äta lite mer. Nästa bulkperiod kommer jag att lägga in makronutrient cykler så att jag kör dagar med högt proteinintag följt av dagar med högt kolhydratintag och högt fettintag.
Planering av kosten pågår fortfarande :)

En effekt jag märkt mer än annat nu när jag äter mycket jordnötssmör och i övrigt ganska lite mat är att jag dricker otroliga mängder. Det beror säkert på att jag har gjort "ful-jordnötssmör" direkt på saltade jordnötter. Nästa laddning jordnötssmör ska göras på osaltade nötter!


Jag läste en intressant artikel på bloggen träningslära, om effekterna av ett högt proteinintag och timingen i samband med träning http://adf.ly/Eq8au Rekommenderad läsning!


Jag försöker alltid tajma protein och kolhydrater så att jag tar en del både före och efter träning. Så ett högt proteinintag under dagen och ett tillskott i samband med träning borde maximera effekten både på kort och lång sikt. Hoppas kan man ju alltid.

Idag ska jag gå tidigt från jobb så i kväll blir det ett pass på gymmet :)
Rygg och bröst står på programmet och som vanligt blir det rehabträning för axeln så att jag kan komma tillbaka och bänka och göra chins som jag vill. Jag har kommit så långt att jag kan bänka med de vikter jag vill, men jag kommer inte ner så långt. Det fattas 5-10 centimeter till bröstet i bänken. Chins kör jag forfarande i maskin med hjälp, men jag minskar hjälpen successivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar