Sidor

tisdag 13 november 2012

Mycket arbete

Vikt 77,1

Den här veckan är det mycket jobb! Det betyder att det inte finns så mycket tid för träning. Igår kväll lyckades jag cykla en stund på motionscyklen hemma. i morse vaknade jag som vanligt när mobilen ringde, men till skillnad från andra dagar gick jag inte och lade mig igen. I stället cyklade jag 20 minuter, lungt och fint medan jag förberedde lite till jobb. Sedan blev det en tur med hunden.

Det gäller bara att komma upp, men när man väl är uppe är det härligt att gå igång kroppen.

Jag vet fortfarande inte om jag hinner träna i kväll.

Jordnötssmör är jäkligt bra! Det mättar finfint och passar perfekt att blanda i proteindrinken. Visst, drinken blir lite klumpig trots idogt skakande men smaken är riktigt bra.

Dieten under en dag ser ut så här:

100 gram jordnötssmör
100 gram whey-80
5 dl mjölk
frukt

Det ger 1348 Kcal och jag kommer upp i 125 gram protein.

Alternativ kan vara:

50 g jordnötssmör
150 g Whey-80
7 dl mjölk
frukt

Som ger 1365 Kcal men 158 gram protein.

I båda ovanstående har jag räknat in 100 gram banan. Men om det är något man kan vara liberal med är det frukt och grönsaker, tycker jag. De tillför en masa bra vitaminer och mineraler.

Nu kör jag vidare på kosten några dagar till och ser vad resultaten säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar