Sidor

onsdag 7 november 2012

Framgång och pump

Dagens vikt 78,5

Viktmässigt är det inte så imponerande. Jag har inte kört någon Cardio de senaste tre dagarna. Om man måste köra cardio för att gå ner i vikt under diet är det fel på dieten. Jag blir nog tvungen att lägga till lite cardio på mitt program.

I går kröde jag ett pass på gymmet. Det var bröst och rygg. Framför allt satsar jag på att bygga vidd på ryggen och jag hoppas att rodd med brett grepp. Chins kan jag bara köra som rehab på grund av axelproblemen, men axeln börjar skata men säkert komma tillbaka i form. Jag fokuserar på att köra superlätt bara för att få igång blodtillförseln till axeln.
Jag kör inte fullt ut till failure på pressövningar utan slutar när det börjar kännas i axeln.
Det är extremt frustrerande att inte kunna köra de två sista repsen.

Nu låter det kanske om jag var missnöjd med träningen igår, men det är jag inte. Högrepetitionsträningen gav riktigt trevlig pump :)

Jag körde relativt lätt men extremt många set blev det till slut!

Bänkpress 5*15; 70 kg
Stångrodd 5*15-20; 50 kg
Marklyft 3*10; 80 kg (greppet orkade inte mer)
Rotator 4*15; 62,5 Lbs

Sedan kompletterade jag med lite planlösa pressar och chins i maskin.

Kostmässigt blir det mycket proteindrinkar och ägg. Matberedaren är sönder så jag kan inte ordna till kikärtsröra som annars är ett bra komplement.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar