Sidor

måndag 25 augusti 2014

Sheiko

Oj, det var nästan ett år sedan jag skrev på allvar.

Få se om jag kan komma igång igen.  Det är kul att kunna gå tillbaka och se hur man tränade, åt och hur tankarna gick. Om man inte skriver ner det kommer man inte ihåg.

Nu kör jag nytt program, andra veckan på styrkeprogrammet Sheiko.
Nu går jag in på andra veckan. Det känns bra. Programmet bygger på att man uppskattar sina 1RM och jag tror det har lyckats ganska bra. Innan jag började programmet hade jag läst lite om att det var ganska stor volym, och det är det. Jag har kört en hel del GVT och mot den bakgrunden är inte volymen något avskräckande.

Idag väger jag 85 kilo och fokuserar inte på mat mer än att jag inte ska äta för lite, speciellt protein.
Jag har inga ambitioner att minska vikt, snarare tvärt om. Jag kan tänka mig att försöka gå upp lite. Så länge jag inte måste köpa nya kläder bryr jag mig inte om vikten :-)

Nu gäller fokus på en sak - att gå igenom programmet i 4 veckor och förutom programmet träna lite roliga saker på gymmet med lättare vikter.
Jag ska inte påbörja något nytt program innan de här 4 veckorna är över. Det är ett av mina problem annars, att jag hoppar mellan målsättningar och program.

Efter de fyra veckorna sätter jag upp nya mål, antingen mer styrka eller en viktminskning. Jag har insett att resultaten inte kommer av planering och inte ens genom att arbeta hårt utan genom att arbeta hårt OCH hålla sig till planen.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar