Sidor

tisdag 13 november 2012

Trött och träningsvärk

Vikt 77,3 kg (målet är under 76,8)

Vaknar trött. Det är skit. Har träningsvärk. Det är skönt :)

Igår körde jag ben och armar. Styrkan i armarna är jag inte helt nöjd med, men igår höjde jag vikterna och kunde trots det köra 15-10 repetitioner. Även om armarna inte svarar som jag vill med styrka har de utvecklats riktigt bra i volym.
Benen svarar riktigt bra i både volym och styrka. Tyvärr var jag inte så bra på att köra ben när jag började träna för 25 år sedan så nu måste jag prioritera benen för att komma upp i volym.

Målsättningar. Det jag lider av just nu är att jag inte har någon tydlig målsättning med träningen. Överordnat vill jag bli större och starkare och minska andelen kroppsfett. Okej, om det är målet har jag inga bra delmål som jag kan sikta mot och glädja mig åt att ha uppnått.

Jag får tills vidare nöja mig med att snegla mot senaste passet och se om jag slår det. Jakten på mål fortsätter så att jag kan ha något att sträva efter. När axeln är i bättre form kanske jag sätter mål efter fitness five (100 reps i de fem grenarna)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar