Sidor

fredag 23 november 2012

German volume training

Vikt 78,8 - bulk dag 8

Som aviserat testade jag german volume trainig igår. Det blev ett kort och intensivt benpass. Tyvärr var penpressen ganska upptagen igår och det gjorde att jag inte kunde hålla fullt så hög intensitet som jag hade planerat, Men det gick undan ändå.

Till slut hade jag lyckats komma igenom 9 set.
Mitt misstag var att jag hade räknat fram en något för låg vikt. Men det justerade jag efter 5 set. Jag tar med mig erfarenheten till kvällens pass då jag har vikten lite högre än uträknat.
Jag hade föreställt mig att det skulle vara tuffare, men det var inte alls så hårt som jag föreställt mig. Säkert mycket till följd av fel vikter. Pulsen var bra igång efter sista settet i alla fall.

En viktig del i German volume training, och som man verkligen måste tänka på för att få med sig är att hålla emot i den negativa fasen.

Eftersom gårdagens pass var kort håll jag fokus på tre övningar:

Benpress 370 Lbs 5x10 // 400 Lbs 4x10
Vadpress 370 Lbs 5x10 // 400 Lbs 4x10
Hamstring curl 110 Lbs 5x10 // 125 Lbs 4x10

Hamstringscurl har jag inte kört på flera år så det blir spännande att se hur mina hamstrings håller för den här mörbultningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar