Sidor

fredag 2 november 2012

Full - av energi!

Bulk dag 6 och jag är full av energi

Vikt 78,2 (minus 0,1 sedan igår!!!)

Med tanke på hur mycket och vad jag äter är det mycket märkligt att jag kan minska i vikt, men det känns bra att jag inte ökar för mycket. Jag vill gärna kunna hålla bulken ett tag. Jag känner samtidigt att jag inte håller min ursprungliga plan så bra - planen som skulle innebära att jag buklar på bra livsmedel. Jag håller mig högt på protein genom proteindricka, men i övrigt äter jag bara så mycket jag bara kan. Och i ärlighetens namn kanske det inte är optimalt för att bygga muskler och bränna fett.

Då jag har lång pendlingstid lyssnar jag en hel del på radio. Jag har hittat en jäkligt bra podcast från body som jag brukar lyssna på. Kolla själv: http://adf.ly/EHiXT !

programmet jag lyssnade på igår handlade om en näringsforskare som testade en del kul prylar på sig själv. Han hade bulkat på sig 30 kilo på 20 veckor varav 18 kilo var muskler och han hade testat att deffa på 900 kcal utan att tappa muskelmassa.  Jäkligt intressant.

igår körde jag ett riktigt tungt pass med rygg och bröst på schemat. Ryggen kan jag köra så tungt jag vill, men bröstträningen lider fortfarande av mina problem med axeln. Men jag var nöjd med att kunna köra 3x10 på 90 kg i bänken. Marken pressade jag upp till 130kg på 5 reps och 7 reps på 120kg. Inga superstora vikter, men det går helt klart framåt.

Planen är att alternera mellan tung lågrepsträning som gör att jag kan köra tyngre på högrepsträningen. Tungt blir det under bulk och lätt när jag deffar. Deffen kommer även att innefatta en del cardio, något som jag håller mig ifrån nu under bulkperioden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar