Sidor

söndag 18 november 2012

Nu är det bulk

Vikt 77,6, Bulk dag 3

Dagens träning gick över förväntan. lyckades få till en femma marklyft med 132,5 kilo på stången. Najs.

Jag har satt några mål. Eftersom jag har svårt för maxlyft tänker jag i termer av femmor. Målen är:

Mark 5x150
Bänk 5x110
Knäböj 5x120

Knäböj blir en utmaning eftersom jag inte har kört böj på flera år. Jag sitter hellre bekvämt i benpressen :)

Bänken är en sanning med modifikation eftersom jag fortfarande inte kommer ner fullt på grund av min krånglande axel, så det är ingen press som skulle vara godkänd i tävlingssammanhang.

Förutom ovanstående mål är ett viktigt mål att få upp styrka och rörlighet i axeln så att jag kan köra på för fullt igen.

Vad gäller maten så äter jag i princip bara så mycket jag kan. Jag ska få i mig 3300 Kcal vilodagar, och ca 500 mer på träningsdagar. Proteindricka spetsat med oboy och jodrnötssmör och en massa mat. Jag ska försöka hålla mig ifrån att köra en shit--load, men det kommer säkert att bli en hel del godis också :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar