Sidor

torsdag 22 november 2012

Träning i kväll

Visst är det härligt när man verkligen längtar efter att komma iväg till gymmet. Man längtar efter att få svettas och känna smärtan i musklerna när man kämpar sig igenom de sista repetitionerna.

Just nu känner jag den där intensiva inspirationen. Jag äter på, kanske inte bra, men i alla fall mycket så jag har energi till att träna. Funderar på att dra ner ätandet, men vill inte riktigt än. Jag vill köra igenom ABCDE några varv till. viktmax är satt till 80 kg. Över det går jag inte med mindre än att det sväller ut några enorma muskler. Men det borde betyda att jag slår i viktmax imorgon eller på lördag.

I kväll ska jag testa GVT - german volume training. Som jag har gnällt om tidigare ska jag inte köra för tungt, så jag startar med 10x10 programmet. Eventuellt kan man gå över till det avancerade programmet efter några veckor. Det ska bli kul att se vilka resultaten blir.

Jag känner mig själv, så jag lovar inga uppdateringar på vikter och utveckling, men om jag kommer ihåg det så ska jag se till att ge en statusuppdatering.

Benen ska manglas i kväll.
Det blir benpress, bencurls och vadpress. Beroende på energi och framför allt tid kan några okynnesset rotator också bli aktuellt, men mest i syfte att hålla igång axlarna.

Imorgon är det tränignsfri dag då gymmet stänger tidigt.

Det blir i stället fredagsmys med familjen och ett glas vin eller tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar