Sidor

torsdag 8 november 2012

Lätt eller tungt?

Som framgår av tidigare inlägg har jag lagt upp träningen så att jag tänker köra tungt under bulk och lätt under deff. När jag surfar runt ser jag att det verkar som de flesta rekommenderar att göra tvärt om.

min främsta tanke med att köra tungt under bulken är att man minskar skaderisken när man har lite mer fett och framför allt vätska vid lederna.

jag är inte helt säker på om jag tänker rätt här. Eftersom mitt fökus just nu är på att växa borde jag lägga byggarträningen under perioden när jag äter mer och inte fästa så stort avseende på styrketräningen. Som många skriver syftar den tunga träningen under deff till att bibehålla muskelmassan. När det ska byggas går man över på lite lättare träning med fler reps.

Kan det vara ett alternativ att ändra om passen lite så att man kör både och i varje pass. Börjar med lätta vikter för att få pump och sedan drar på när man kommer till de sista seten?

Det här är inte helt enkelt - man vill ju få ut maximalt av de svettiga timmarna på gymmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar