Sidor

måndag 2 september 2013

ABCDE på diet

Efter att ha ätit på ordentligt under några veckors tid börjar byxorna sitta trångt igen och skärpet måste spännas ut. Det var medvetet att äta lite extra, och då lägga på mer vikt, men nu börjar det kännas jobbigt. periodisering har jag provat tidigare med gott resultat, så nu är det dags att göra ett nytt försök.

Nu blir det 10-14 dagar lågenergi och sedan är planen att äta riktigt mycket lika lång tid. Ska man nu vara riktigt petig är det väl snarare ett kostupplägg eller en metod än en diet.

Huvuddelen av energin kommer från proteindrinkar på mjölk för att komma upp i proteinmängd och sedan lägger jag till lite vanlig mat. Jag bör ligga runt 1500 kcal i genomsnitt per dag.
För att ytterligare underlätta kör jag periodisk fasta så att jag äter första måltiden vid lunch och sista måltiden direkt efter träning.

Under helgen har jag inte hunnit gymma eftersom jag och min älskling har jobbat med några hus-projekt. Men i kväll är det dags att plåga ryggen med 10 set marklyft. Vikten är satt till 127,5 kilo x 3 reps. Det ska bli en härlig utmaning! Denna gången ska jag ha med mig dragremmarna från början. Mitt grepp är svagare än ryggen. (kom ihåg till mig själv - träna greppstyrka)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar