Sidor

tisdag 19 mars 2013

Stick to the plan

Vikt 82,0 Nu ska det nedåt och skärpet ska spännas in!

Att sätta upp mål är lätt! Att ha en bra plan är lätt. Att följa planen är... inte så lätt. Inte när det handlar om att lura den effektiva fettlagringsmaskin vi har som kropp att släppa ifrån sig lite av det "värdefulla" fettet.

Igår kväll gick det överstyr, igen. Dagen gick bra, helt enligt planen med fasta fram till lunch och sedan 80 gram proteindricka och lite frukt fram till middagen. Träning och så fluff på det. Så långt, så gott.
Jag satte igång att se en gammal rolig monty python film. Inget fel i det. Men så fick jag för mig att äta upp ett av fruns hemmabakade bröd med.... just det ... honung och ost. Detta kompletterade jag med ett choklad som jag smälte i micron och slevade i mig som efterrätt.
Gott var det och resultatet kunde synas på vågen i morse och på skärpet som måste spännas ut.

Okej, kroppjävel, nu ska du lyssna på mig. Inte på hjärnan som vill äta allt jag kommer över och lagra det inför framtida svältperioder utan på mig, mitt medvetande, jag som vet bättre än reptilhjärnan att det inte kommer någon period av svält som jag måste bunkra upp till.

75 kilo är målet - ett mål som är inom räckhåll. Det borde inte ens vara speciellt svårt att nå. 7 ynka kilon. omkring 49 000 Kcal. Mindre än det om jag räknar med att jag tappar en hel massa vätska när jag går ner.
Jag har inte vägt så lite som 75 kilo på decenier men målet är realistiskt.

Vägarna dit: Mindre fokus på muskelbyggande, mer cardio och mindre mat. Jag ska väga mig varje dag och jag ska inte ha två dagar i rad med viktuppgång. Nu jävlar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar