Sidor

måndag 18 mars 2013

Hopplösa helger

Helger är hopplösa. Man går in mot helgen med goda föresatser att man ska ägna helgen åt träning, hård diet och allsköns späkning. Helgen ska användas på bästa sätt för att hjälpa till att komma i form - bra mat och träning. Så tänker jag fram tills dess att det första glaset vin är druckit och fredagsgodiset står på bordet.
Skulle det hjälpa att ta bort fredagsgodiset? nej, inte för min del. Det behöver inte vara choklad eller chips som fäller mina goda avsikter. Bröd med honung och ost eller bröd med jordnötssmör och honung. Eller varför inte en stor skål fil och flingor.

Frosseriet fortsätter hela helgen, visserligen varvat med hård träning, men det hjälper inte. Det är som jag skrivit tidigare, det man äter på fem minuter tar det en timme på gymmet att göra av med.

Jag har märkt att det fungerar bra för mig att vänta med att äta till lunch eller längre. periodisk fasta. Jag känner mig mindre hungrig när jag inte har ätit något alls än när jag äter något litet. Då kan jag äta desto mer när jag väl äter och det passar mig fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar