Sidor

onsdag 5 december 2012

Träning igen

Igår körde jag mitt program för armar och axlar plus lite extra för ryggen.

Det gick riktigt fint och jag kunde kötta på. Det blev 7-8 set x 10 i de flesta övningar.

Jag håller med dem som menar att man inte behöver springa runt på gymmet och leta övningar. Jag håller mig till grundövningar. Biceps och triceps kör jag i kabelmaskin, mest för att det är lättare att justera vikterna där än med skivstång eller hantlar. Jag kan köra hantlar eller skivstång i stället när jag känner för det, eller om kabelmaskinen är upptagen, men det finns inte mening att köra lite med rak stång, lite med EZ stång och lite hantlar. Inte när man är så liten som jag. Om det ger mening när man är byggare på tävlingsnivå kan jag inte uttala mig om, men jag har inte ambitioner att nå dit.

Axlarna börjar kunna tränas med vikter nu utan att det gör ont. Det är jäkligt skönt. Visst har jag lite kvar för att nå dit jag har varit, men det går framåt, och det är motiverande.

Dietmässigt kör jag fasta fram till i kväll. Jag ska försöka hålla matfönstret så litet som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar