Sidor

tisdag 4 december 2012

Nya tag

Som jag skrivit så kommer jag att ge upp ABCDE för tillfället, men jag går säkert tillbaka till dieten längre fram.

Ryggen tränas lungt och fint för att komma tillbaka i gammal god form :) Det gör jag genom att köra en lång uppvärmning på crosstrainern, 15 minuter och sedan går jag på ryggresningar och crunches. Det hela avslutas med 10-15 minuter på crosstrainern och stretching.

Det känns inte alls kul att träna så, men jag känner att ryggen ganska snabbt blir bättre igen. utmaningen är nu att hålla mig ifrån tung träning så länge att ryggen hinner bli riktigt bra. För tillfället tar jag inte antiinflamatoriskt, men det kanske jag borde göra för att vara på den säkra sidan.

Jag har tänkt en del över hur träningen ska se ut framöver, framför allt om marklyft ska göras med eller utan bälte. jag tänker gå från att använda bälte just av den anledningen att bålen ska stärkas lite extra vid dessa övningar. Dessutom ska jag lägga in mer ryggresningar i mitt träningsprogram. Det är ju uppenbart att ryggen är en svag länk. Jag har fortfarande lite tid att fila på träningsupplägget för att det ska passa med hur lång tid ett pass får ta och hur lång återhämtning jag kan behöva efter träningen.

När det gäller kosten kör jag vidare på att äta "normala" mängder med ett litet beräknat underskott. Periodisk fasta med näringstiming kring träningen är upplägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar