Sidor

onsdag 30 oktober 2013

Träna med Dan John för massa

För några veckor sedan var Dan John i sverige och höll föredrag. Jag var inte där och tittade, men uppmärkamheten gjorde att jag tittade lite på hans site och på hans träningsprogram.
Hans hemsida är definitivt värt ett besök och många återbesök. Det finns massor av värdefull information för alla som är intresserade av träning. Han har flera kompletta träningsprogram som man kan använda som de är eller utgå från när man skapar sina egna.

Jag testar mass made simple - lite. Det är ett helkroppspass och det är stor skillnad mot mina splittade GVT program. Men det är kul att variera lite. Målsättningarna med att bli avsevärt starkare i bänk, mark och böj står kvar. Vissa gånger ersätter jag roddövningarna med mark i programmet. Jag funderar också på att göra vissa justeringar i reps-intervallerna för att periodisera belastningen. Det är kul hur man kan "nörda" ner sig i detaljer och variationer av ett träningsprogram.

Alla tankar på att deffa är borta. Jag tittade på målen jag satte upp i somras, och konstaterade att målet är att bli större och starkare, inte snyggare. Det ska inte gå helt överstyr utan jag ska hålla vikten någorlunda. Just nu tänker jag inte på vad jag äter, men försöker att inte äta för mycket skräp. Det borde räcka för att jag inte ska lägga på mig alltför mycket fett.

Nu kör vi på och tränar hårt och brutalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar