Sidor

torsdag 10 oktober 2013

Ätande som går över styr

Jag försöker hålla igen lite på energiintaget för att komma ner i vikt och för att i ABCDE-anda förbereda kroppen för nästa bulkperiod. Måndag, check. Tisdag, check. Onsdag gick det helt överstyr. Det intressanta är kanske att jag tränade månad och tisdag, men inte på onsdagen.

Nu under lågkaloriperioden försöker jag hålla koll på hur mycket jag äter och det var inte helt vansinnigt, men jag kom upp i 2200 kcal mot "budgeterade" 1300.  Det var i alla fall gott med fil och solroskärnor samt rågbröd med jordnötssmör och honung :)

I tisdags provade jag en variant jag inte testat innan, intervaller i roddmaskinen 500 meter rodd, en minut vila x 10. Fy fan vad jobbigt. Men den ska jag köra lite då och då och hela tiden försöka förbättra resultatet. Utrymme för förbättringar finns det definitivt. Första intervallen var snabbast, 1.39 och sedan gick det utför ner till 2 minuter för 500 meter rodd.

Att tävla mot andra eller sig själv är alltid en extra morot och det gör att man ger lite extra. Det märkte jag inte minst på några intervaller då jag tag det lite lugnare för att återhämta mig. Jag hade satt 2 minuter som maxtid, men hade jag haft en ännu bättre tid från tidigare hade jag tävlat mot den, och tagit ut mig lite extra.

Oavsett hur roligt du tycker det är att träna så är det alltid bra att sätta upp mål. Det ger en extra kick och extra motivation i träningen. Extra viktigt är det de dagar det är motigt att gå till gymmet.

En personlig tränare på thefitcast sade att det viktiga med en personlig tränare är inte dennes kunskaper på gymmet utan att den som ska träna har ett planlagt möte med någon.

Om du inte har några specifika mål med din träning, se till att sätt några mål som gör att du känner dig mer motiverad att träna, som gör att du kommer till gymmet och som gör att du ger det lilla extra när du väl kommit dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar