Sidor

onsdag 3 juli 2013

Snart är det semester

Hur många är det inte som - liksom jag - gärna vill vara i bra form till semestern?
Egentligen vill jag inte erkänna det, men jag är lite fåfäng och vill se bra ut på stranden. Om folk inte tycker om min närapå skalliga hjässa eller mitt skägg eller sammanvuxna ögonbryn - det bryr jag mig inte om.
Jag jag vill gärna att ansträngarna på gymmet ska synas. Min fru ska kunna se på mig och tänka - den där snygga, vältränade mannen är min man. Liksom jag ser på henne och tänker att jag är världens lyckligaste som har en så snygg hustru.


Jag skulle gärna vara i lite bättre form och jag skulle gärna vara lite större men nu med några dagar kvar till familjen sätter sig i bilen och kör till Italien är det inte mycket att göra. Det är som det är.
Och under semestern ska man inte tänka mat. Då ska man äta och dricka det man är sugen på.

Sedan får man ta konsekvenserna av en god sommar när höstmörkret kommer.
Då är det dags att bygga till och deffa bort.

Min fru skrev till mig på jobbet i måndags "om en vecka njuter vi av solen och äter vitt bröd". Ja, det kan nog stämma ganska bra, det hoppas jag i alla fall :) Och tillsammans med vin ger vitt bröd bra pump :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar