Sidor

tisdag 2 april 2013

Volymträning - benpass

80,9 (-1,1 and 5,9 to go!)

Gårdagen bjöd på ett härligt benpass och ganska hög volym. Det är så skönt att köra set efter set och krama ur allt ur musklerna.
Först 7 set knäböj med 100 kilo på axlarna. Det är inte sådär svintungt att man tappar fokus från utförandet, men tillräckligt tungt för att det ska vara jobbigt hela vägen. Jag brukar växla mellan att ta frontböj med lite lägre vikter och vanliga knäböj med högre vikt. Frontböjarna isolerar framsidan av låret bättre men för min del behöver jag jobba på att bli starkare i hela benet så jag behöver inte tänka så mycket på att isolera!

Sedan blev det lite raka marklyft och passet avslutades med maskinträning.

Efter träningen kunde jag med gott samvete avnjuta en proteinmuffin och lite vin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar