Sidor

onsdag 10 april 2013

Maskiner?

81,3 - det går inte något vidare, det här!


Jag läste ett riktigt bra inlägg på www.argetfit.se om träning med maskiner. Kanske var inlägget så bra eftersom det stämmer överens med min egen uppfattning och mina egna erfarenheter när det gäller kampen mellan maskiner och fria vikter. Jag fördjupar mig inte mer än att säga att jag tycker att maskinträning är bra som komplementsövning och bra för att krama ut lite extra ur musklerna med då de intre kräver involvering av stabiliserande muskler. Som nybörjarträning eller som huvudsaklig träning tror jag att maskinträning är ineffektiv och i många fall skadlig till följd av att det är lätt att bygga upp obalans i styrka med maskiner.

Jag fortsätter att jobba på periodisk fasta. Nu när jag/kroppen har vant sig vid att inte äta så ofta känns det riktigt bra. Även träning på fastande mage funkar mycket bra, längt över förväntan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar