Sidor

måndag 22 oktober 2012

ABCDE dag 4

Måndag - början på en ny vecka och dag 4 på ABCDE -deff.

Vikt 75,6
Känner mig lite trött och sliten. Har träningsvärk efter helgens träning.

Helgen har bjudit både på gymträning och en hel del arbete ute då jag hade stora mängder skräp som skulle köras till avfallsstationen och kastas.

Hmm, dag 4 på deffen är nog inte helt riktigt eftersom jag har gjort en bra viktminskning sedan juni då jag var uppe på 82 kg. men det är först nu jag har beslutat att det är dags att köra på ABCDE. Under deff perioden ska jag ligga på 1200 Kcal om dagen + ca 500 när jag tränar. Vid bulk går jag upp till 2800 Kcal + ca 500 träningsdagar, men bulkperioden ska vara mycket mer liberal.

Jag har provat att köra metoden vid några tillfällen. Första gången körde jag två bulk+deff perioder med bra resultat. Det svåraste visade sig vara att äta tillräckligt de sista bulkdagarna. Då körde jag helt enligt boken ,12 dagar bulk och 12 dagar deff. Jag har inte beslutat exakt hur jag gör denna gången, men det lutar åt 12 dagar deff och 8-10 dagar bulk.

Matprogrammet är enkelt upplagt och baserar sig inte på en exakt kost. Grunden i deffen är proteinshakes blandade på mjölk som jag tar under dagen i små portioner. Till det kommer middag på i runda slängar 400 Kcal. Innan lägdags äter jag två ägg och tar 10 ml linfröolja. Träningsdagar är det bara att lägga till gainer (proteinshake spetsad med oboy) direkt efter träning. Jag försöker hamna på 33/33/33 i makronutrienter.

Jag är nästan vegetarian, så jag äter inte kött (men väl ägg). Därför är kyckling och tonfisk uteslutet.

I kväll är det planerat ett träningspass. Under deffen kör jag högrepetition (12-15 reps) med låga vikter. Men jag är lite osäker på det upplägget. Några input? Någon?

Kör så att det ryker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar